Fakturan pÃ¥ julmarknadskalaset anlände i slutet av november. Den första december skickade jag ett mail till City i Samverkans VD och bestred densamma med hänvisning till sex punkter – falsk marknadsföring av ”glaspaviljonger” var naturligtvis en av de tvÃ¥ kärnpunkterna.
Övriga punkter var bland annat det marknadsföringspaket de utlovat: vi, Ã¥ttio handlare (vi är tjugo … ), skulle presenteras pÃ¥ #Stockhomsjul:s hemsida med namn, företag och verksamhet (efter tre veckor kom en fotograf och tog bilder pÃ¥ oss och efter ytterligare ett par dagar presenterades vi pÃ¥ hemsidan), sociala medier ska kontinuerligt uppdateras (det är bara att kolla pÃ¥ Facebooksidan: #Stockholmsjul, för att se att det inte stämmer).
Självklart bad jag om en bekräftelse på mitt mail, min bestridan. Bekräftelsen uteblev, men en vecka senare kom ett brev på posten. Hotbrevet, som jag kallar det. Det var ställt till samtliga handlare.
City i Samverkans VD anser att vi fÃ¥tt det vi blivit lovade. Uppenbarligen är han inte läskunnig. Däremot ”lovar” han att de nogsamt ska följa upp att vi betalar vÃ¥ra fakturor.
Följande mening, att ta emot konstruktiva synpunkter pÃ¥ förbättringar som de kan Ã¥tgärda – jadÃ¥, det hände en del efter mötet som hölls: sÃ¥ smÃ¥ningom kom det julmusik, nÃ¥gon fixade dit en kör som stod i ett hörn pÃ¥ torget och sjöng och som jag nyss nämnt blev vi sÃ¥ smÃ¥ningom presenterade pÃ¥ hemsidan. Vi blev till och med erbjudna hjälp av deras visual merchandiser att inreda vÃ¥ra butiker sÃ¥ kunderna skulle finna dem mer attraktiva. VÃ¥ra butiker som kunderna inte ens gÃ¥r in i eftersom de inte kan se in i dem. Man fixade till och med dit Lucia, visserligen den elfte december, men ändÃ¥.
Sedan yrar han om att nästa år blir julmarknaden ännu bättre och så var det något om att jobba tillsammans mot optimal framgång. Hallelujah, vilken bullshit.
Jodå, jag är fortfarande arg. Men mest besviken och trött. Jäkligt trött, både fysiskt och på det bemötande vi fått. Som jag ser det har vi mötts av en nonchalans av höga mått.
Den nionde december skickade jag nästa mail till VD:n där jag fortsatte hävda att jag ingenstans hittat den information han hävdar att vi fÃ¥tt – att glaset blivit till plast. Jag bad honom skicka mig kopia av mailet där det framgÃ¥r, ifall jag missat det. I dag är det 21 december och han har fortfarande inte svarat. Jag undrar om det är det VD Per Eriksson menar med sista meningen: ”Är det ni nÃ¥got ni undrar över stÃ¥r vi självfallet till ert förfogande”?
Det har varit problem med elektricitet och det har regnat in i vissa paviljonger. Bland annat min.
Sammantaget har det varit en hel del problem pÃ¥ plats och det gör liksom inte trötthetsfaktorn mindre. Det är mycket ”mañana” här och det tar tid innan nÃ¥got händer.
Jag vill dock poängtera att personalen på plats, de unga män och kvinnor som jobbar här på Plattan, nog gör så gott de kan. Det är inte dem min kritik riktar sig mot.
Tror ni att det är slut här? NejdÃ¥ – jag har allt sparat det saftigaste till sist. Fortsättning följer …
Fy sjutton vad trist! Jag gick av en slump förbi området en dag och det kändes verkligen inte välkomnande. Efter en del funderande vågade jag mig in och köpte något sydamerikanskt kebab-liknande sak.
Jag tänker på dig!
Hoppas att allt kommer att
Lösa sig på bästa sätt!?
Kramar